Reklamační řád
ČL. 1 Právo kupujícího (objednatele) na reklamaci vadného zboží
- Ing. Šárka Nejdlová (dodavatel) odpovídá za to, že zboží či služby (dále jen „zboží“) dodávané kupujícím (objednatelům) má požadovanou kvalitu, množství a provedení podle smlouvy a je zabaleno standardním způsobem (uvedeným ve smlouvě či všeobecných obchodních podmínkách).
- V případě, že se u zboží vyskytne vada, tzn., zboží není dodáno v souladu s kupní smlouvou, smlouvou o dílo či všeobecnými obchodními podmínkami, má kupující právo tuto vadu reklamovat.
- O oprávněnosti reklamace rozhoduje referent jakosti nebo jiný pověřený pracovník bez zbytečného odkladu. Ve výjimečných případech (např. při odborném posouzení materiálu dodavatelem) může referent jakosti dohodnout s kupujícím delší lhůtu pro vyřízení reklamace, než je 30 kalendářních dnů.
- Dodavatel si vyhrazuje právo posoudit závadu na místě instalace. V případě, že mu nebude toto posouzení umožněno, je dodavatel oprávněn reklamaci zamítnout.
- Reklamace je vyřízena v nejkratší možné lhůtě, pokud není mezi prodávajícím a kupujícím stanoveno jinak. V případě, že kupující není spokojen s výsledkem šetření reklamace, může podat námitku (písemnou formou na referenta jakosti).
- Dodavatel nepřejímá žádné nároky na případné úhrady nákladů souvisejících s reklamací či s případnou výměnou vadného výrobku, pokud není stanoveno ve smlouvě jinak.
ČL. 2 Záruční doba
- Záruční doba je 24 měsíců (pokud není v záručních podmínkách daného výrobku uvedeno jinak) ode dne převzetí zboží.
- Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží kupujícím (tj. objednatelem, nikoli koncovým zákazníkem).
- Záruční dobu nelze zaměňovat s dobou obvyklé životnosti zboží, tj. s dobou, po kterou při správném používání a údržbě může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě užívání vydržet.
- Záruční doba se nevztahuje na zboží, respektive ty části zboží, které mají životnost kratší, případně které se extrémně namáhají, např. pryžové těsnění, atd.
ČL. 3 Uplatňování reklamace
- Reklamaci uplatňuje kupující u referenta jakosti v sídle společnosti (email: firma@zaluzienejdl.cz) a to vždy písemnou formou.
- Kupující musí prokázat, že jeho nárok na vyřízení reklamace je oprávněný, tzn., doloží údaje o pořízení zboží (faktura, dodací list, záruční list – pokud byl vystaven).
- Zjevné vady a vady zjistitelné při prohlídce zboží či služby je kupující povinen reklamovat ihned při převzetí nebo prohlídce zboží po převzetí. V případě převzetí zboží od dopravce musí být vady zapsány v dodacím listu a potvrzeny dopravcem, jinak právo kupujícího z vad zaniká. Skryté vady je nutné reklamovat neprodleně po jejich zjištění, nejpozději však do 7 dnů od jejich zjištění. Uplynou-li výše uvedené lhůty, zaniká odpovědnost prodávajícího za vady. Vady musí být kupujícím reklamovány písemně, a v reklamaci musí být uveden popis vady, jak se vada projevuje, výslovně určení objednávky či dodávky, v rámci níž došlo k dodání reklamovaného zboží, aj rozhodné skutečnosti.
- Reklamace je uznána v případě, že jsou splněny všechny níže uvedené podmínky:
- je uplatněna v záruční době,
- je uplatněna v době uvedené v čl. 3 odst.3,
- je doložen doklad o pořízení zboží (faktura, dodací list, záruční list – pokud byl vystaven),
- byly dodrženy podmínky stanovené v návodu na vyměření a montáž, v návodu na obsluhu a údržbu, v záručním listě nebo v obecně známých pravidlech pro užívání věcí,
- na zboží není vada, která vznikla neodbornou manipulací ze strany kupujícího (uživatele) nebo v důsledku běžného opotřebení,
- byla uhrazena kupní cena za dodané zboží.
ČL. 4 Vyřizování reklamace
- Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 kalendářních dnů, pokud není dohodnuta, případně prodávajícím výjimečně stanovena delší.
- Jestliže je reklamace prodávajícím vyřízena formou:
- výměny vadného zboží za zboží bezvadné, neběží na nové zboží nová záruční doba,
- výměnou zboží za nové, nezapočítává se do běhu záruční doby čas, který uplyne od uplatnění reklamace do okamžiku, kdy je kupující povinen si zboží převzít.
- opravy zboží, nezapočítává se do běhu záruční doby čas, který uplyne od uplatnění reklamace do okamžiku, kdy je kupující povinen převzít opravený výrobek.
Odstranitelné vady
- Za odstranitelné vady považujeme takové vady, kdy po jejich odstranění neutrpí vzhled, funkce a kvalita výrobku. Posouzení charakteru vady přísluší prodávajícímu (dodavateli).
- Jde-li o vadu odstranitelnou, může kupující požadovat bezplatné a řádné odstranění vady, a to buď její opravou, nebo výměnou (není-li to k povaze vady neúměrné). Není-li tento postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží.
- Dodavatel může vždy místo odstranění vady opravou vyměnit vadnou věc za bezvadnou.
Neodstranitelné vady
- Za neodstranitelné vady považujeme takové vady, které nelze ve stanované, případně dohodnuté, lhůtě odstranit, a které brání tomu, aby byl výrobek řádně užíván.
- V případě, že se jedná o neodstranitelnou vadu, může kupující požadovat výměnu zboží za zboží bezvadné. V případě, že se jedná o neodstranitelnou vadu, která nebrání řádnému užívání věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Díly povrchově upravované fasádními (venkovními) PES prášky
- Mechanické a fyzikální vlastnosti povrchů lakovaných práškovými barvami, splňují parametry udávané v technickém listu (a jakostním atestu) výrobce barvy.
- U fasádních polyesterových práškových barev se odstín a vzhled povrchu řídí směrnicí VdL-RL 10. Norma Qualicoat pak definuje zkoušené odolnosti mechanického působení a odolnosti proti povětrnostním vlivům.
- Drobné vady v povlaku (např. vlákna, tečky a podobně) nejsou na závadu lakovaného výrobku, pokud jejich velikost nepřesáhne 2 mm. Vzhled výrobku se hodnotí subjektivně za denního světla ze vzdálenosti 2 metrů. V případě potřeby disponujeme vlastními etalony barev, podle kterých srovnání provádíme.
Vrácení původního zboží
- V případě odstoupení kupujícího od smlouvy či v případě výměny zboží, musí kupující původní zboží vrátit v původním stavu (k reklamované vadě se nepřihlíží) prodávajícímu.
- Pokud není vrácení zboží dle předchozího bodu možné, pak musí dojít k vyřízení reklamace jiným vhodným způsobem (opravou zboží, slevou z ceny zboží, kombinací obojího).